Detta är gul pr:s värderingar

Have fun. Be honest. Work Hard. Be nice to people. Se dem i bokform här:

Gul PR är företagsmedlem i Cradlenet, ett tvärsektoriellt nätverk som arbetar för att främja cirkulär ekonomi i Sverige. Cradlenet drivs som en ideell förening och såväl privatpersoner som företag och organisationer är välkomna att bli medlemmar. Välkomna med ni också!

gul pr:s advisory board

Axel Palm är Nordens enda YouTube-amassadör och en av de personer som förmodligen har allra bäst koll på modern marknadsföring i Sverige. Som om det inte vore nog är Axel dessutom utbildad jurist som har egen erfarenhet av att producera innehåll.

Malin Aronsson är personen som kom på idén till Linas Matkasse. Från företagets första steg till ett stort internationellt bolag har Malin jobbat med dess marknadsföring. Som journalist driver Malin även podcasten Dagens Människa.

Arish Karadaghi jobbade tidigare på Schibsted Growth och senast som Sverigechef för TheHub.se på startuphuben SUP46. Idag driver han den egna startupen, Corso. Det Arish inte vet om techbolags behov i olika faser är inte värt att veta.

Karin Tengby har lång erfarenhet av kommunikationsbranschen och har kallats en av Sveriges främsta på kriskommunikation. Efter arbete på bland annat Röda Korset, Nestander och Kulturhuset i Stockholm arbetar Karin nu med på Natur & Kultur.

Vincent Vensan Vukovic har erfarenhet av kommunikationsarbete från Microsoft och DICE (EA) med bland annat succéerna Battlefield och Star Wars Battlefront. Idag är han Global Community Manager på Visit Sweden och rådgivare åt flera bolag inom techsektorn.

gul pr:s miljötänk

Vi vill alltid göra saker utan att påverka miljö och människor negativt. Därför åker vi så långt det är möjligt tåg framför fordon som släpper ut fossila bränslen och därför arbetar vi med tjänster som minskar vår negativa påverkan på miljö - både kort- och långsiktigt. Några av de tjänster vi använder för att minska onödigt pappersanvändande och onödiga utsläpp är Kivra, Workaround, Bzzt och Readly.