
Väsby Djursjukhus – Thought Leader och TikTok
Väsby Djursjukhus är en personlig djurklinik med kompetenta och professionella veterinärer. Gul PR fick uppdraget att stärka djursjukhusets expertposition och digitala räckvidd.
Vårt uppdrag var tvådelat: För det första att positionera veterinären Marie Jury som en ”thought leader” (tankeledare) i media. För det andra att bygga upp Väsby Djursjukhus närvaro och räckvidd i sociala medier. Genom strategiska medierelationer skapades stor synlighet för Marie Jury. Parallellt byggde vi upp en stark organisk närvaro på Tiktok.
Resultatet blev ett väldigt stort genomslag i traditionella medier; Marie Jury har frekvent återkommit som expert i TV (bland annat Nyhetsmorgon), radio, tidningar och podcasts. Samtidigt har Väsby Djursjukhus Tiktok-kanal byggts upp till att uppnå miljontals visningar bara det senaste året och kontinuerligt nå en tydlig publik, vilket bevisar vår förmåga att kombinera traditionell expert-PR med modern organisk räckvidd.